Am găsit nişte notiţe dintr-o carte citită mai demult – “Câştigă urât“, de Brad Gilbert, un fost jucător de tenis şi antrenor pentru Andre Agassi şi Andi Murray, printre alţii. N-am jucat încă niciodată tenis şi nu sunt un mare fan al jocului, dar tot mă bucură fragmentele de mai jos

  • p.18: Atunci când îţi scade respectul faţă de sine – începi să te mustrezi mental, – sunt de fapt doi jucători pe teren care încearcă să te învingă. Şi unul dintre aceştia eşti chiar tu.
  • p. 20: A câştiga este detsul de greu chiar şi atunci când crezi în loviturile tale. Este imposibi atunci când te îndoieşti. […] După o înfrângere, să pui pe hârtie ce ai făcut bine în timpul meciului; scoate ceva pozitiv din ce este negativ
  • p. 37: Lasă-mă să îţi spun când nu începe încălzirea. Nu începe atunci când ajungi pe teren. […] Un jucător inteligent începe să se pregătească pentru meci pe drumul său înspre meci sau chiar înainte. Încălzirea începe cu creierul.
  • p.95: În timpul înălzirii, vei începe imediat să resimţi emoţiile. Nu-ţi mai simţi picioarele. Ţi se taie răsuflarea. Mişcările îţi sunt rigide.Şi aşa îţi sunt şi loviturile. Fac patru lucruri simple şi mecanice pentru a mă detensiona înaintea unui meci:
    1. Respiră ca şi cum ai suferi de astm
    2. Joc de picioare alert. Mişcarea atenuează emoţiile. […] Îi spune adversarului tău că eşti degajat (chiar dacă nu eşti). Îi spune că nu eşti obosit (chiar dacă eşti). Îi spune că eşti încrezător şi optimist (chiar dacă nu eşti).
    3. Citeşte eticheta. [..] Citesc ce scrie pe minge. Încerc să să văd dacă scrie “Wilson” sau “Penn” sau “Slazenger” în timp ce mingea se apropie de mine. […] Ce contează e să-ţi iei gândul de la problemă, distrăgându-ţi atenţia.
    4. Fredonează un cântec. Îmi distrag atenţia de le emoţii fredonând în şoaptă în timpul încălzirii.
  • p. 129: Ia o lecţie de la unul dintre profesioniştii de la clubul tău. Nu mă refer însă la tipul clasic de lecţie predată pe teren. Staţi la o cafea şi roagă-l sau roag-o să-ţi spună ce i-ar recomanda unui alt jucător să facă să te bată. La ce eşti vulnerabil?
  • p. 248: Există două feluri în care cineva se poate juca cu mintea ta. Felul în care adversarul se joacă cu mintea ta şi felul în care tu te joci cu mintea ta. […] Vreau să încep cu cea mai comună boală care apare în tenis: furia, atât faţă de tine, cât şi faţă de celălalt jucător.
  • p. 255: Supără-te pe tine însuţi atunci când greşeşti. Apoi treci mai departe. Nu poţi să te uiţi înainte şi înapoi în acelaşi timp. Daca ţii cu dinţii de un punct (sau de o problemă), s-a terminat, nu poţi să mai faci faţă punctului care urmează.

|||

Am un prieten intrigat de oamenii care pun sare/ piper / alte condimente pe mâncare înainte să o guste. Mi-am amintit aseară, când am pus piper înainte să-mi încep cina. Nu ştiu ce zice asta despre mine 😛

|||

Am găsit pe aici nişte filmuleţe interesante despre ce mai urmează pe lumea asta: Institute for the future

|||

Dacă aveţi motive foarte bune pentru care nu faceţi ceva ce vă doriţi să faceţi, recomand să vă uitaţi la asta. Pe mine m-a urnit deja. Şi mai revin la filmuleţ când simt că amorţesc iar.

|||

Nicio zi fără lăutari: un interiu fain cu Bogdan – cel care aduce lăutari pe scena din Club Control şi în online, graţie unei munci minuţioase şi unei pasiuni care mă încântă 🙂

Written by raluca

Zambesc si rad mult. Uneori sarcastic

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *