M-am întors în România. Tristă şi prăfuită. Mi-am deformat roţile la bagaj pentru că am îndrăznit să-l târâi pe trotuarul de pe Calea Victoriei. La noi, e gropi şi pentru pietoni.

Durerea vieţii mele e însă alta. Din motiv obiectiv, ai mei prieteni nu au reuşit să ajungă în întâmpinarea mea, aşa că a trebuit să iau 783 până pe la Victoriei.

1. NU SE POATE lua doar bilet dus. Trebuie să iei musai dus-întors. Am înţeles mesaju: dacă vii în Romania ia-ţi bilet şi de fugit din ea, că e jale. Promit să folosesc şi a doua călătorie curând. Sper să fie şi definitiv.

2.Trebuie să dai 7 (ŞAPTE) lei pentru că tu mergi cu o cursă specială, nu e un autobuz obişnuit.

3. Deşi e cursă specială, autobuzul opreşte şi la semnele oamenilor de pe margine, deşi e burduşit de bagaje şi alţi oameni care nu au faţă de sclavi. Acei oameni care intră nu plătesc bilet special, pentru că e doar un autobuz, nu o rachetă. Unul din ei a intrat în autobuz la un minut după de am ieşit din aeroport că făcea cu mâna pe marginea străzii. Eu am făcut adică câţiva zeci de metri în plus faţă de el cu autobuzu special, dar am plătit monstruos de mult. Trist.

Călătoria până în România a fost chinuitoare, pentru că am petrecut o noapte dormind în aeroportul din Milano. Acum, c-am făcut-o şi pe asta, nu-mi mai trebuie aşa ceva cât trăiesc. Somn iepuresc, că aveam mereu senzaţia că o să-mi dispară bagajele. Oase dureroase dimineaţa. Oamenii de prin aeroport stau prost de tot cu engleza, iar eu italiană nu pre ştiu. Comunicare excelentă.

Partea bună e că ultimele zile în Bruxelles au fost minunate, iar conferinţa a avut un deznodământ peste aşteptări. Am reprezentat acolo România, alături de preşedintele ONG-ului din care fac parte şi am pledat pentru includerea noastră în reţeaua JADE, o organizaţie a  tinerilor antreprenori din Europa. Voi da cu plăcere mai multe detalii atunci când se va concretiza ceva, cel mai probabil peste 5-6 luni. Prezentarea noatră a fost peste aşteptările participanţilor şi am simţit că asta compenzează multe nopţi nedormite. Conferinţele au fost extraordinare şi încurajez încă o dată tinerii să nu piardă vremea pe băncile facultăţii. Organizaţiile studenţeşti sunt opţiunea ideală pentru a-ţi găsi un scop în viaţă, prin prisma contactelor pe care reuşeşti să ţi le faci şi al experienţelor prin care treci.

Am mai vizitat câteva locuri din Bruxellesşi am descoperit frumuseţi nebănuite. Palatul regal şi instituţiile europene, ca Parlamentul Europei şi Comisia Europeană trebuie neapărat văzute. Erau expuse în faţa comisiei Europene câteva fotografii câştigătoare ale concursului cu tema Cultures on my Street. România era reprezentată de un autor care fotografiase ţigani într-o stare de depravare avansată. Ironic şi tragic în acelaşi timp.

În holul principal al Palatului Justiţiei e o cuşcă în care poţi intra, contra cost şi poţi petrece minute sau ore închis, ca să vezi cum ar fi la închisoare.

Cartierul Muzeelor trebuie şi el văzut, iar dacă tot sunteţi prin zonă, nu rataţi Casa Mercedes. Nu sunt o pasionată de maşini, dar m-a impresionat teribil tot ce am văzut înăuntru, deci ar fi stare de extaz pentru cineva care chiar ar fi înţeles tot ce era expus pe-acolo.

O să vă împărtăşesc în curând cum a fost în Olanda, în Haarlem şi Leiden, pentru că n-am mai apucat să fac asta imediat ce le-am vizitat.

O zi faină!

Written by raluca

Zambesc si rad mult. Uneori sarcastic

This article has 7 comments

1. cami Reply

cand ti-am vazut statusu’ m-am rugat sa nu fi facut tu vreun dus rece in camin.. ar fi fost tare nasol sa vin in conditiile astea de răcitudine.. pazea, ciumo, vin! >:)

2. raluca Reply

@Krossfire: o să încerc să urc poza pe flickr curând, ca să te convingi singurel de situaţie.şi ca să te doară şi pe tine, cum m-a durut şi pe mine şi pe alţi români care n-ar dori dă fie reprezentaţi de asta…

3. krossfire Reply

Si daca n-ar\n-am dori sa fim reprezentati asa de ce nu facem ceva ? Ok, n-avem bani de ajutor social dar 1-2 torte tot avem…

Nu e ca si cand nu i-am vedea la fiecare colt de strada. E ca si cand i-am lua pe straini, duce in Bucuresti si i-am spune: Uite ce frumos e centrul…shit, n-ai vazut cersetorul ala !

4. raluca Reply

am şi eu tendinţe piromane, dar sper să mă mai pot abţine un pic. Măcar un an şi-apoi sper nu le mai fiu şi să nu-mi mai fie prin preajmă