Pentru necunoscători, e una din cele mai tari trupe de circ din lume. Originar din Canada, Cirque du Soleil impresionează mii de oameni din întreaga lume, prin zecile de spectacole pe care le au în marile oraşe. Nu-i nimic altceva decât nebunie curată, acrobaţii care-ţi taie respiraţia, marketing exemplar şi strălucire de Las Vegas. Oamenii chiar ştiu să facă show. Nu au nici un fel de animale, ci se bazează numai pe abilităţile fizice ale celor din trupă. Mii de tineri, majoritatea foşti gimnaşti trimit CV-uri în speranţa că vor ajunge cândva pe scena Cirque du Soleil, dar puţini îs cei aleşi. Din câte ştiu, în prezent e şi un român în una din trupele din Las Vegas. Au 5 trupe care performeaza mereu în Las Vegas, una în Montreal şi încă aproximativ 15 care-s mereu în turneu.

A fost fondat în ’84, are în prezent peste 2700 de angajaţi, din care 600 doar artişti- din peste 40 de ţări. Cifrele devin din de în ce mai uimitoare, dar pe astea le puteţi găsi şi pe net. Eu o să mă concentrez asupra altor aspecte.

Sunt o mare iubitoare de circ şi nu pot decât să recunosc de departe superioritatea Cirque du Soleil faţă de orice altceva am văzut eu până acum. Totuşi, cu riscul de a nu fi crezută, mărturisesc ceva. Câteva din acrobaţiile pe care le-am văzut aici sunt comparabile cu ce am văzut anul trecut la Circul Globus în Bucureşti. Nu ştiu câţi dintre voi aţi avut plăcerea să mergeţi la circ în ultima vreme, dar Brânduşa Novac, în calitate de director al Cicurlui Globus e într-adevăr o prezenţă benefică. Sub condcerea ei, Globus a devenit mult mai performant faţă de ce aveam eu în minte acum câţiva ani şi – ca dificultate a actelor performate, se apropie de unele numere pe care le-am urmărit la Cirque du Soleil.

Ce-i lipseşte însă circului Globus e strălucirea.

Mulţumesc încă o dată prietenilor mei care m-au cinstit cu biletul de intrare de aici, care a fost 50 de euro, cu tot cu reducerea de student, pe un loc de categoria a II-a. Ce am văzut e greu de exprimat în cuvinte. Începem firesc cu începutul. Cortul e amplasat lânga stadionul Ajax şi ne-a luat destulă vreme şi mulţi nervi până am reuşit să nimerim metroul corect 😀

Fascinat de tot ce era prin jur, unul dintre noi- nu dăm nume- a pierdut biletele. În România ar fi însemnat să ne întoarcem frumuşel acasă. Aici însă e civilizaţie. Atunci când am cumpărat biletele, am dat un nume, un număr de telefon şi un număr de siguranţă. La intrare oamenii nu stau în frig să rupă bilete. Ne-au ascultat durerea, au verificat pe Internet, au dat un telefon şi s-a rezolvat. Am intrat fără nici un fel de probleme, cu zâmbetul la fel de larg ca şi al angajaţilor circului.

Oamenii nu merg buluc la o singură intrare, totul e foarte bine pus la punct. Prima surpriză, orchestră situată lângă scenă. Un fond muzical extraordinar, excelent corelat cu momentele tensionate de pe scenă. Inutil să menţionez că în timpul celor mai periculoase acrobaţii, muzica se oprea brusc, la fel ca şi respiraţia auditoriului.

Ingineri de lumină şi de sunet mişunau continuu peste tot, asigurându-se că totul decurge perfect. Artiştii excelent îmbrăcaţi, cu o siguranţă debordantă, performând fără saltea dedesupt şi aparent fără nici un fel de emoţii.

Un gimnast cu un picior amputat, care a avut un număr extraordinar ajutându-se de cârje, un grup de copii foarte talentaţi, care s-au coordonat cu o precizie de ceas elveţian în timpul unor acrobaţii nu atât de grele ca cele ale adulţilor. O contorsionistă care a încântat minţile prietenilor mei, doi tineri care mi-au gâdilat mie imaginaţia, “zburând”  nonşalant printre firele şi stâlpii de siguranţă. Dan a glumit destul pe tema asta, însă mă apăr zicând că ce-i frumos şi lui Dumnezeu îi place, iar tinerii aceia erau proaspăt sculptaţi de un geniu al anatomiei. Şi da, recunosc, mă mai gândesc din când în când la ei 😀

Pauza a fost momentul propice pentru a mă minuna de ce însemnă marketing ca la carte. Am pus şi aici câteva poze cu ce se putea cumpăra de pe acolo. Preţurile erau relativ mari, însă tot ce era acolo avea un pic din strălucirea spectacolului. Din fostul cort al circului, au fost confecţionate genţi şi portofele. Se vând tricouri, pălării, măşti, cărţi, pixuri, căni, calendare, CD-uri, DVD-uri şi toate minunăţiile imaginabile şi inimaginabile.

 În timpul pauzei, erau proiectate momente din spatele scenei, mărturii ale celor care muncesc uneori şi cîte opt ore pe zi pentru a avea şansa de a apărea în spectacol.

Covorul roşu găzduia VIP-urile şi era calea spre un cort dedicat exclusiv celor mai importanţi dintre spectatori, care au evitat astfel aglomeraţia muritorilor de rând. Toalete mai mult decât decente, cozi nu la fel de decente pentru a ajunge la ele- dar nici exagerate- şi în principiu respect pentru banul şi timpul clientului.

Frumos. Curat. Cinstit. Altfel.

Written by raluca

Zambesc si rad mult. Uneori sarcastic

This article has 4 comments

  1. raluca Reply

    tinere, ai răbdare! There’s more to come 😀

    Următoru post e despre Keukenhof, una din cele mai mari grădini ale lumii şi evident locul cu cele mai multe lalele, din toată Olanda. Dacă reuşesc să-mi împart bine timpu, ar trebui să-l pot scrie noaptea asta sau mâine noapte- cel târziu

  2. Dan Reply

    am mai auzit despre reansterea Circului Globus si ma bucur tare mult daca lucrurile merg pe aceasta directie, voi lua in considerare urmatoarele spectacole pentru o “paralela” cu “americanii” (prietenii stiu de ce 😀 ) de la Cirque du Soleil.
    Fanilor impatimiti le pot oferi cu imprumut spre vizionare DVD-ul cu Varekai, spectacolul ce ne-a incantat noua toate simturile.

  3. aurelian axente Reply

    interesanta experienta ta. merita mentionat faptul ca cirque du soleil, nu foloseste sau exploateaza animale dresate in reprezentatiile sale. ete cel mai puternic brand quebeqez (pentru ca s-a nascut la montreal in provincia quebec/canada). conceptul s-a numit “circul reinventat“iar fondatorul lui dl. guy laliberté.
    un articol despre circul soarelui pe http://www.idolconcerts.com siteul principalelor evenimente romanesti la montreal.

Leave a Comment

Your email address will not be published.