In ultima vreme CSR-ul e in floare…”cine’s astia maica? iar vine statu’ peste noi cu alte taxe?”…

Da, da..in conferinte, pe TV, la facultate, mai nou si in discutiile de bere. CSR-ul e in gura tuturor.. ceea ce e bine, ca doar nevoi sunt multe.. ceea ce ma deranjeaza e pozitia pe care o adopta majoritatea companiilor, aceea de filantropi… ele nu o fac pentru bani, ci o fac de placere..

Avon: a strans si donat pentru cancer la san 400 mil$
Coca-cola: a investit 60mil$ intr-o asociatie din America ce promoveaza activitatile extra-curiculare
American Express: 1 cent pt fiecare tranzactie si un dolar pentru fiecare card emis, pentru renovarea Statuii Libertatii

Respect! Doar ca toti au declarat ca nu au facut-o pentru consumatorul final ci pentru comunitate.. ca asta, “comunitatea” nu consuma, ea este o entitate abstracta… Nu tu beneficii precum notorietate (ce e aia?), gadilarea publicului tinta (cine-i asta?), accesul la un public nou, o imagine mai shiny pentru investitori (what?!), parteneriate alea alea… Nu, ei au facut-o doar asa, for fun… De aceea au aparut in presa, de aceea au declarat suma de bani investita, de aceea au ales acele probleme fierbinti ale momentului care genereaza cea mai multa vizibilitate media..
Nu ma intelegeti gresit, apreciez efortul.. nu conteaza scopul, conteaza ca se face si se face bine, dar sa nu o mai arda prost..

Jos palaria pentru proiectul Ronald McDonald House, de care nu stiu cati dintre voi stiti, ceea ce spune multe..misiunea lor este sa creeze, sa gaseasca si sa sprijine programe care sa imbunatateasca viata copilasilor – concret ofera o “home away from home” atunci cand e nevoie. Nice!

Sfat: scobiti bine inainte, ramaneti fideli apoi si daca se poate ardeti-o anonim
“DO NOT FOLLOW WHERE THE PATH MAY LEAD …
GO INSTEAD WHERE THERE IS NO PATH AND LEAVE A TRAIL.”
–ROBERT FROST

a fost pentru voi Alexandra, colega de pat a leprei in noptile reci:P

Written by raluca

Zambesc si rad mult. Uneori sarcastic

This article has 11 comments

  1. King Julien Reply

    1. Nimic nu e gratuit si nimic complet altruist pe lume (poate 1 la un 1 miliard)…
    2. Asa cum lucrurile interzise sunt foarte cautate, iar secretele circula cel mai repede, cred ca cei de la Mc Donalds stiu cel mai bine ca desi nu se lauda prin mass media, faptul ca nu fac publica aceasta campanie le asigura o mai buna imagine, chiar daca in randul a mai putini (dar nu neaparat) oameni.

    …parerea mea!…… (asta pt ca stiu ca Ralucai ii plac oamenii cu pareri…si barbatiii! …imi mai trebuie o guma 😛 😀 )

  2. tatastrunf Reply

    Pasa :)) … apropo, stiati ca Ronald McDonald, za true one din statele pisicii ale americii, s-a retras din activitate motivand ca s-a saturat sa aiba pe constiinta faptul ca milioane de copii s-au apucat de drogul mc’d datorita lui si acum sunt grasi si multi dintre ei nu stiu daca au puta sau pasa. Acum am inteles ca numai au dreptul sa foloseasca imaginea lui si chiar m-am uitat pe site sa vad daca apare fataul lui roscat pe undeva si se pare ca nu e. Oare daca ar stii adevaratul Ronald ca i-am vazut sosia de Bucuresti acu ceva timp pe la Mc’Orhideea s-o oftica gagiuul? Poate se enerveaza, face o sabie din baloane si vine calare pe catel sa ne rupa capatana. Apropo, oare Ronald are puta rosie sau galbena!?

  3. alexandra Reply

    eu inteleg ca e vorba aici de concurenta, dar nu vorbeam de piata baloanelor aici… u can be the king daca vrei…eu ziceam de proiect care e culeanu si fara endorserul roscovan:)

  4. raluca Reply

    @ King Julien: întreabarea firească, pe care mă abşin totuşi so adresez e : ca să ce? 😀 . Aşa că zic doar mulţumesc pentru ce mi-ai adus bun 😛

  5. tatastrunf Reply

    Culeanu culeanu dar si Mc’d face chestia asta pentru a-si atrage imagine pozitiva asupra lor, pentru ca duc lipsa la greu de chestia asta in State. Stii cum e… cu o mana dau si cu cealalta iau. Supersize baby!

  6. Mihai D Reply

    Un subiect atat de larg. Responsabilitate sociala vs. filantropie.
    La inceput a fost filantropia si omul care a vrut sa faca un bine pentru ca asa simtea. Apoi a aparut motivatia, ceilalti si-au dat seama ca daca investesc bani in comunitate isi vor creste imaginea.
    Apoi fund-raiserii s-au gandit ca pot realiza un sistem organizat de “filantropie” si au inventat CSR-ul.
    Pana la urma nu e o inventie, nu e un bullshit corporatist si nici un act de maxima generozitate….
    Este si trebuie sa fie ideea ca omul (intreprinzatorul) care are norocul sa obtina profit ca urmare a activitatii lui intr-o comunitate, are responsabilitatea si (din punctul meu de vedere) obligatia de a intoarce o parte din acel profit catre societatea care i-a generat profitul…
    Sa fie oare influenta/ presiune sociala?

  7. alexandra Reply

    adevarat… si ce bine ar fi daca tot ceea ce este generat de aceasta “putere superioara” numita presiune sociala ar fi de natura asta…

  8. krossfire Reply

    Presiune sociala, filantropie…dar despre legislatie nu zice nimeni nimic ? Pe langa principiile de CSR elaborate de UE exista presiuni politice foarte mari pentru CSR . Actiunile de genul asta lasa compania sa evite procese de exploatare, uneori de monopol (pe principiul : noi nu ne extindeam peste mici afaceri ci le implicam in ”Reponsabilitate Corporatista Sociala”) si mai alese procesele legate de partea ecologica a problemei.

  9. Vlad Ace Reply

    In afara de notorietate in cazul in care apare vreo stire pe care o vad in ceea ce ma priveste firmele care aplica CSR in fata mea nu castiga nimic.
    Eu fac parte din segmentul care “doesn’t give a shit on what they do” mi se rupe mie ca fac aia chestii de caritate..niciodata nu voi cumpara Gilette pentru ca investesc in tineri fotbalisti sau nu voi manca la Mc pentru ca finanteaza aia diverse campanii….Iau gilette pentru ca mi se pare ca este de calitate si mai mananc din cand in cand la Mc ca am pofta de-un pic d junk food…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *