Bunuri ca fructe, legume, sare, zahăr îs destul de greu de brănduit, dar excepţii există, cea mai cunoscută fiind poate sarea Morton.

Avantajul lor competitiv fiind că sarea lor rămâne la fel de manevrabilă- şi curge din pachet, chiar şi în condiţii de umezeală- în timp ce alte tipuri de sare absord umezeală şi devin apoi mult mai greu de folosit.  Asta datorită adaosului de carbonat de magneziu, care între timp a fost înlocuit cu silicatul de calciu. Au reuşit apoi să creeze o grămadă de  varietăţi de sare, oferind sare pentru pop corn, sare pentru salată, sare pentru murături etc.  Momentan vând vre 11 tipuri de sare. Detalii aici: http://www.mortonsalt.com/salt_guide/index.html

Logo-ul lor a suferit modificări uşoare în timp, însă mereu a fost vorba de o fetiţă care merge prin ploaie cu un pachet de sare, şi deşi e umezeală, sarea se scurge din pachet- Sloganul lor fiind When it rains, it pours !

Cazul în sine apare în multe din manualele de marketing ca o excepţie, însă a cam apus vremea când puţini oameni era preocupaţi să brănduiască astfel de bunuri. Dovadă stau mărci ca Dole pentru ananas sau Chiquita pentru banane – (care au un site absolut fantastic, trebe musai să cântaţi cântecelu Chiquita.)

Ei bine, azi am găsit o poziţionare pe care până acum n-am mai întâlnit-o în cazul fructelor: una erotică, senzuală. Şi e făcută pentru un măr, frunctul interzis. Nu orice fel de măr, ci specia de măr Kanzi. Intraţi pe site ca să vă convingeţi. Intraţi pe toate filmuleţele de acolo, ca s vedeţi care sunt secretelel lui Kanzi, despre caracterul lui unic, despre unde creşte şi despre cât de senzual e.  Sloganul e Kanzi, born to temp you.

Şi m-am gândit că sigur or mai fi şi alţii care s-o apucat de brănduit mere. Şi am dat de mărul Rubens. Şi de site-ul lui. Sigur, nu se compară munca de susţinere pentru Kanzi cu cea pentru Rubens. Rubens are un site sărăcăcios, se spune despre el că e cel mai însorit şi gustos măr de pe pământ, că reprezintă plăcere şi pasiune. Nu pre m-o convins, dar e lăudabilă încercarea.

Între timp am devenit interesată de mere şi caut. Dacă mai găsesc ceva interesant, împărtăşesc curând.

Written by raluca

Zambesc si rad mult. Uneori sarcastic

This article has 4 comments

  1. Cuciu Reply

    Marul Kanzi, am intrat pe site dar sincer pe mine nu m-a impresionat deloc produsul in sine. Da, grafica utilizata pe site este de foarte buna calitate, site-ul merge ireprosabil si filmuletele par la prima vedere interesante. Dar, sincer vorbind, nu o sa cumpar niciodata un mar pe care il vad intr-o reclama desenata. Pana la urma filmuletele sunt un fel de desene animate facute pentru cumparatori multi si prosti.
    Cand ma gandesc la mere si daca incerc sa imi imaginez o reclama, aceasta s-ar baza pe o plantatie de meri, bine ingrijita si filmata intr-o zi de primavara, apoi de vara si in final de toamna, cu mult soare si voie buna in jur. Daca ai vazut secventele de recolta a strugurilor din A good year (cu Russell Crowe), cam asa as face si reclama pentru mere.
    Marul Kanzi, seamna izbitor de mult cu merele de la bunica, si fara sa le gust pe amandoua le prefer pe cele total ecologice, care pot sa le manac direct din pom 😉

  2. krossfire Reply

    Sare branduita am vazut si in RO cand aparuse o sare cu mult mai mult iod. Branduirea fructelor a mai incercat-o si Chiquita la noi, cu bananele doar ca nu spuneau ceva deosebit.

    Am mai vazut in SUA la portocale, beneficiul fiind ca ”stii ce primesti” daca mananci o portocala de la respectivul brand.

  3. raluca Reply

    @ Cuciu: îs curioasă dacă o să zici la fel şi peste 20 de ani, când brandingul merelor o să aibă o cu totul altă amploare. E abia la început acum şi fireşte că nu impresionează la fel cum o fac mărci cunoscute ale altor produse.

    @ Îs convinsă că în curând fenomenul ăsta o să fie muuult mai prezent şi că o să conteze livada în care o crescut pomul, cine şi cum l-o cules, forma lădiţei în care o fost pus şi cine ştie câte alte elemente care or să ajute la poziţionare

  4. cuciu Reply

    Peste 20 de ani tot merele de la Bunica ma vor impresiona mai mult. Chiar o sa ma impresioneze mult mai mult atunci decat acum. De ce? pentru ca un mar cum sunt cele de la bunica, o sa imi trezeasca foarte multe amintiri adormite in mine si voi privi probabil melancolic spre tinerete si copilarie atunci cand il voi mesteca.
    O pereche de adidasi Nike, nu ma impresioneaza nici acum si probabil nici atunci nu ma vor impresiona cine stie ce. Poate doar daca ar putea sa zboare m-ar impresiona cat de cat, scenariu greu de crezut chiar si pentru Jules Verne, daca ar mai trai.
    Poate ca doar asa sunt eu, o fire putin melancolica din cand in cand si foarte rar. Majoritatea cunoscutiilor mei nu vad asta si e mai bine asa.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *