Deşi am lipsit o vreme îndelungată de pe blog, am urmărit cu mult entuziasm ce s-a mai întâmplat. Şi mi-a fost drag să văd că pe unele bloguri s-au aciuat cititori care practic au devenit de-ai casei.

Dintre blogurile pe care le urmăresc eu, cel mai vizibil e pe Daily Cotcodac, unde simt că interacţiunea dintre comentatorii fideli a ajuns la un aşa nivel de intimitate, încât mi-e greu să înţeleg pe deplin ironiile. Interacţiunea asta dă un farmec aparte.

Am observat cu plăcere că cititorii nu-s acolo numai să râdă unii de şi cu alţii. A apărut un post în care adminul blogului cere ajutor financiar pentru unul din comentatorii fideli aflaţi într-o situaţie disperată.

Ideea de e sări în ajutorul unui cititor nu e nouă, eu am mai văzut-o şi la Arhi, tot de curând.

Nu ştiu dacă s-a mai întâmplat şi pe alte bloguri. Cred că la fel ca şi în cele două cazuri de până acum, astfel de posturi vor fi un pas firesc mai ales la blogări care stârnesc discuţii şi caută activ părerile cititorilor. Nu cred că vom vedea prea curând posturi de tipul ăsta la Zoso. Pentru că la el şi blogări ca el, posturile vin deja încărcate de fapte, de cifre, de ponturi, iar interacţinile sunt mai degrabă de tipul “fiecare cititor în parte cu blogărul”, decât  de tipul “cititorii între ei şi cu blogărul”. Iar dacă cititorul nu contribuie cu timp, comentarii, implicare intensă pe blog probabil că nici nu simte că ar putea fi ajutat de blogăr şi de ceilalţi comentatori şi nici nu cere ajutorul. Atunci însă când e “de-al casei”, astfel de gesturi pot deveni fireşti.

Iniţiativele de mai sus mi se par activităţi incipiente de BSR (blogger social responsibility, un fel de CSR) ale brandurilor Daily Cotocodac si Arhi. La fel cum BSR mi se pare şi aproape toată activitatea sub tagul blogmistakes a brandului Zoso.

Cred că atunci când brandurile blogări vor convinge brandurile companii să se alăture cauzelor lor (de a ajuta cu bani cititori la nevoie, de a educa piaţa) vom asista la o etapă nouă a blogosferei în România (modelul curent e aşa: companiile au un program de CSR şi atrag blogări în activităţile respective).

Sper să se strângă sumele respective şi să fie într-un ceas bun.

Written by raluca

Zambesc si rad mult. Uneori sarcastic

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *